سرشار از زندگی

طبقه بندی موضوعی

بخش اول رو اینجا ببینید

حالا که فایل پایگاه داده یا یک اتصال به اون رو دارید، می رسیم به نگاشت ها و ایجاد فایل اون.

برای ایجاد فایل نگاشت (EDMX) یک فایل جدید مثل شکل پایین به پروژه تون اضافه کنید:

بعد از ایجاد این فایل بلافاصله پنجره ای به شکل زیر را مشاهده خواهید کرد:


حالا با توجه به این که ما می خوایم از پایگاه داده ی آماده، فایل رو ایجاد کنیم، گزینه ی Generate from database رو انتخاب کنید و به مرجله ی بعد برید:


در این مرحله، اتصال به پایگاه داده انتخاب می شود؛ اگر از اتصال به فایل استفاده می کنید (همان طور که در آموزش بخش اول آمده) این صفحه خود به خود آماده می شود (اگر آماده نشده بود، اول یک بار فایل mdf خود را باز کنید و بعد به طی این مراحل بپردازید).  توجه کنید که نام پایینی بعدا به عنوان اتصال استفاده خواهد شد و شما می توانید آن را به دلخواه تغییر دهد! حالا به مرحله ی بعد برید:

در این جا با تیک زدن Tables می تونید جداول دلخواه رو برای وارد کردن به فایل انتخاب کنید. تیک اول نام جدول ها را جمع می بنده و تیک دوم کلید های خارجی رو هم در نظر می گیره (ما کلید خارجی توی بخش قبل در نظر نگرفتیم). با اتمام این مراحل فایل نگاشت ما آماده است!


حالا باید این دو تا جدول رو به هم متصل کنیم (برای استفاده ی راحت تر)؛ برای این کار، از بخش Toolbox، گزینه ی Association را انتخاب کنید و بعد از روی جدول User به جدول Article بکشید (!drag) تا به شکل زیر در بیاد:


حالا روی اتصال بین دو جدول دو بار کلیک کنید تا ارتباطات رو مشخص کنیم:


در اینجا مطابق شکل Principal و Dependent Property را انتخاب کنید. حالا توضیح این کارها: جداول User و Article به صورت 1-* متصل شدند که به این معنیه که هر کاربر می تونه چند مقاله ایجاد کرده باشه که این ایجاد از طریق ویژگی CreatorId در جدول Article معلوم میشه!

حالا بخش نگاشت آمادست! در بخش سوم روش استفاده از این فایل نگاشت برای دسترسی به پایگاه داده رو می گم. 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی